Wednesday

Kulit sihat, cantik, gebu, flawless, licin, berkilat dengan Shaklee

Pernah tak korang tengah jalan jalan kat shopping mall tu, pehtu korang perasan ada minah sorang ni ya rabbi cantiknya kulit muka. Dah la licin, glowing lak tu. Terdetik kat hati korang, ‘Minah ni pakai apa?’. Lagi tak best kalau laki korang dok puji fomfuan lain depan korang, ‘Yah, nak tahu tadi abang gi bank, abang jumpa kawan lama abang, ya rabbi cantiknya dia yah, dulu kulit berjerawat penuh sekarang da licin yah, memancor mancor cahayanya yah’. Pe korang rasa? Rasa membara je dalam hati kan? Kan? Bohong kalau tak marah. Bohong kalau tak terasa. HIHI

Kak king tahu tak best sungguh perasaan itew. Apa kata korang cuba set kulit gebu Shaklee ini. Insyaallah dengan penggunaan konsisten dicampur dengan korang follow jadual pemakanan dan jadual minum air yang kak king akan kasi selepas pembelian, kulit korang akan jadi lebih baik dari sekarang. Kak king tak janji tapi dah banyak testimony membuktikan termasuk diri kak king sendiri.

Baiklah inilah set marvelous kulit gebu yang kak king maksudkan tadi. Set ni merangkumi Vitamin C, Vitamin B Complex dan Vitamin E.




Apa yang ada dalam vitamin vitamin yang boleh cantikkan kulit itew?

Vitamin C (Sustained Release)

-          Lengkap dengan ascorbic asid (vitamin c) sebanyak 553mg, campur dengan Citrus Bioflavonoids Complex  (Daripada Lemon, Oren dan Limau Gedang) sebanyak 120mg

-          Bioflavonoids adalah pigmen tumbuh-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan citrus. Ia membantu dalam penyerapan Vita C sepenuhnya dan memelihara Vita C itu sendiri dari teroksida


Vitamin B Complex

-         B1 (thiamin) 10.12mg

-         B2 (riboflovin) 11.47mg

-          B3 (niacin) - 135mg

-         B6 (pyridoxine) 13.5mg

-         B12 (cobalamine) 40.5mg

-         Acid folic 200mcg

-         Asid panthothenic 67.5mg

-          Biotin 150mcg


Vita E Complex

-         Vitamin E

-          Selenium yang bertindak sebagai

o   Selenoprotein

o   Antioksidan

o   Disease Prevention (Pencegah Penyakit)

-         Ekstrak biji anggur

Dah tahu kan apa yang ada dalam setiap vitamin cantik gorgeous ni? Ok sekarang kita tengok pulak fungsinya untuk dapatkan kulit santek gebu gebas ini:

Fungsi:

Vitamin C (Sustained Release)

-         Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu mendapatkan kulit yang cerah, lembab, melambatkan penuaan & menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmentasi adalah penyebab utama pembentukan jeragat. Vita C juga menghalang melanin dari terbentuk. Melanin punca kulit gelap. Kalau kita tengok kan, kaum-kaum berbeza, jumlah melanin yang dihasilkan berbeza yer. Yang mana cerah cerah tu, bila kena panas, tak adalah banyak sangat melanin dihasilkan. Macam kak king, dulu sebelum ambil Vitamin C ni, ya rabbi kalau kena berjemur sikit je dah sunburn. Geram kemain kak king. Sekarang tak lagi. Ok sudah.

-         Dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka & tulang rawan. Kekurangan kolagen menyebabkan penuaan atau kulit nampak tua dari usia. 

 

Vitamin B Complex

-         Dikenali sebagai vitamin anti stress dan menaikkan seri wajah

-         Vitamins B3 (Niacin) dan B5 (pantothenic acid) - Berfungsi utk melembapkan muka

-         Vitamin B5 - digunakan dalam banyak produk kecantikan bg merawat jerawat dan juga meredakan stress


Vitamin E Complex

Okies Vitamin E Complex ni banyak sikit ceritanya.

-         Vitamin E ni larut dalam lemak dan menjadi sebahagian daripada sel perlindungan dan memerangkap radikal bebas yang cuba merampas hydrogen. Bila banyak sangat radikal bebas cuba masuk dalam badan kita, sel sel badan pun senang sangat rosak. Itu yang jadinya kulit kusam takde nur orang kata. Vitamin E dapat haling radikal bebas ni dari buat kerosakan kat kulit kita tersayang ini.

-        Mengandungi antioksidan dari Vitamin E sendiri, dicampur dengan selenium dalam rupa glutation yang juga adalah pertahanan antioksida semulajadi badan dari radikal bebas. Pun dicampur dengan ekstrak biji anggur yang kaya dengan polifenol yang sesungguhnya beri kesan antioksidan yang 20x lebih baik dari Vitamin E dan 50x lebih baik dari Vitamin C. Fuhhhh hebat kan?

-         Satu lagi, minyak biji anggur amat berkesan mengatasi masalah kanser serta amat baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan. Mengandungi OPC(Oligomeric Proanthi Cyanidin) yang memelihara tubuh dari penuaan sebelum masanya

-         Antioksidan ini yang buatkan kulit kita lebih cantik jelita, lembut, lembab sebab sel kulit kita dah jadi lebih bertenaga.

Mana yang korang nampak kulit cerah memancar mancar tu tandanya sel kulit dorang penuh dengan tenaga. Cantik je kan? Korang pandang pun sejuk mata memandang. Tak teringin ke jadi cemitu juga? HEHE. 



Jadi, jangan lepaskan peluang ni yer korang. Jom hubungi kak king segera untuk sebarang pertanyaan, cara makan dan pesanan. Whatsapp 013-3154313 (Kak King)



Sebarang pertanyaan/ konsultasi/ order/ cara pengambilan:

Jangan segan silu hubungi kak king:












Kak King COD area Subang Jaya, Petaling Jaya, Telok Panglima Garang, Bukit Tinggi
Penghantaran seluruh Malaysia menggunakan service Skynet

Terima kasih kerana mengunjungi blog kak king! ^_^



No comments:

Post a Comment